اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الاخبار | «میشل عون» دنبال گرفتن پرونده ترسیم مرزی از «نبیه بری»؟

یک روزنامه لبنانی نوشت، زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور لبنان قصد گرفتن پرونده ترسیم مرزی از رئیس پارلمان و مدیریت آن توسط خودش را دارد.

الاخبار | «میشل عون» دنبال گرفتن پرونده ترسیم مرزی از «نبیه بری»؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «الاخبار» نوشت، همزمان با افزایش فشارهای آمریکا بر لبنان از طریق سفیر خود در بیروت (دوروتی شیا) برای احیای پرونده ترسیم مرزی، در خفا زمزمه‌هایی در جریان است و گفته می‌شود که «میشل عون» قصد پس گرفتن این پرونده از «نبیه بری» رئیس پارلمان را دارد تا خود مسؤولیت آن را بر عهده بگیرد «زیرا قانون اساسی حق مذاکره با کشورهای خارجی را به رئیس‌جمهور داده است».

در ادامه این گزارش آمده، دوروتی شیا در یکی از دیدارهایش با میشل عون به پرونده ترسیم مرزهای زمینی و دریایی با فلسطین اشغالی پرداخته و گفته «حل این پرونده به آرام شدن فضا در جنوب و کل لبنان کمک خواهد کرد».

الاخبار نوشت، از طرفی دیگر شینده شده است که از یک ماه پیش نیز عون زمزمه احیای مذاکرات [مرزی با طرف آمریکایی و اسرائیلی] را آغاز کرده و از روند مدیریت قبلی ابراز نارضایتی کرده، به نوعی که قصد دارد مکانیزم جدیدی برای آن برقرار کند که یک معنای آن، از بین رفتن چارچوب واحدی است که پیش‌تر رؤسای سه‌گانه مشخص کرده‌اند و مهم‌ترین آن، همزمان بودن (مذاکره) درباره (مرزهای) زمینی و دریایی [لبنان] است.

بر اساس این گزارش، همزمان با این فضا، کانال‌های دیپلماتیکی با افراد مربوط به این پرونده بویژه پس از تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی باز شده... و ریاست پارلمان لبنان تا این لحظه سکوت اختیار کرده است.

الاخبار افزود، اهمیت این تلاش در این موضوع نهفته است که با افزایش تنش‌ها علیه مقاومت در لبنان و تحمیل تحریم‌ها همزمان شده است و به نظر می‌رسد که واشنگتن «از شمشیر تحریم‌ها برای کشاندن لبنان به مذاکره» استفاده خواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است، این اولین بار نیست که طرف‌های سیاسی قصد گرفتن این پرونده از نبیه بری را دارند. «سعد الحریری» نخست‌وزیر پیشین نیز بارها این را از حزب‌الله درخواست کرده بود اما حزب‌الله قاطعانه این درخواست را رد کرده و اعلام کرده بود، پشتیبان نبیه بری است و هر تصمیمی بگیرد با وی همراه خواهد بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول